«Πρεμιέρα» αναμένεται να κάνει σήμερα Δευτέρα το ψηφιακό πελατολόγιο της ΑΑΔΕ. Αρχικά το ψηφιακό πελατολόγιο θα αφορά επιχειρήσεις που σχετίζονται με οχήματα, όπως πάρκινγκ, συνεργεία, πλυντήρια αυτοκινήτων και εταιρείες ενοικιάσεων.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό της ΑΑΔΕ, η πιλοτική φάση θα είναι προαιρετική, με στόχο την εξοικείωση των επιχειρήσεων και τη συλλογή σχολίων για πιθανές βελτιώσεις. Από την πλευρά τους, οι επιχειρήσεις θα σαρώνουν τις πινακίδες κυκλοφορίας των οχημάτων που κάνουν την είσοδο ή την έξοδό τους από τις εγκαταστάσεις τους. Η πληροφορία της πινακίδας του πελάτη θα καταγράφεται στις αποδείξεις ή στα τιμολόγια που θα εκδίδονται και όλα θα συνδέονται άμεσα με τη βάση δεδομένων της ΑΑΔΕ μέσω της εφαρμογής MyData App ή άλλων λογισμικών. Έτσι η εφορία θα έχει γνώση πόσα οχήματα πελατών διακινήθηκαν αλλά και πόσες αποδείξεις κόπηκαν κάθε στιγμή και κάθε μέρα.
Επέκταση του ψηφιακού πελατολογίου και σε άλλους κλάδους
Σύμφωνα με τον προγραμματισμό της ΑΑΔΕ, το ψηφιακό πελατολόγιο αναμένεται να επεκταθεί ως το φθινόπωρο σε πολλούς άλλους κλάδους, όπως οι κοινωνικές εκδηλώσεις, που αφορούν για παράδειγμα γάμους και βαπτίσεις και οι τουριστικές επιχειρήσεις όπως είναι τα ξενοδοχεία. Θα ακολουθήσουν κλάδοι όπως γυμναστήρια, κέντρα αισθητικής, φυσικοθεραπευτήρια και σχολές χορού.
Τι είναι το ψηφιακό πελατολόγιο
Το Ψηφιακό Πελατολόγιο είναι μια εφαρμογή που επιτρέπει στις επιχειρήσεις να καταγράφουν και να διαχειρίζονται τις συναλλαγές τους σε πραγματικό χρόνο, πριν από την παροχή υπηρεσιών. Αφορά τόσο χονδρικές όσο και λιανικές συναλλαγές και ενσωματώνεται στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA.
Ποιες επιχειρήσεις αφορά
Η υποχρέωση τήρησης Ψηφιακού Πελατολογίου εντάσσει σε πρώτη φάση τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των οχημάτων, όπως:
- Συνεργεία επισκευής και συντήρησης οχημάτων
- Φανοποιεία
- Τοποθέτηση συναγερμών, ηχοσυστημάτων και άλλων οργάνων σε οχήματα
- Χώροι στάθμευσης
- Πλυντήρια αυτοκινήτων
- Επιχειρήσεις ενοικίασης αυτοκινήτων, μοτοσικλετών και μοτοποδηλάτων
Η ΑΑΔΕ θα καθορίσει συγκεκριμένους Κωδικούς Αριθμούς Δραστηριότητας (ΚΑΔ) που εμπίπτουν στη νέα αυτή υποχρέωση και θα εντάξει στην συνέχεια και άλλους κλάδους.
Στόχοι του μέτρου
Η εφαρμογή του Ψηφιακού Πελατολογίου δεν αφορά μόνο τη συμμόρφωση των επιχειρήσεων με τη φορολογική νομοθεσία. Έχει σχεδιαστεί με σκοπό:
- Τη διασφάλιση διαφάνειας στις συναλλαγές – Καταγραφή όλων των συναλλαγών πριν από την παροχή υπηρεσίας.
- Τη διευκόλυνση των φορολογικών ελέγχων – Τα δεδομένα είναι άμεσα διαθέσιμα σε πραγματικό χρόνο.
- Τη μείωση της γραφειοκρατίας για τις επιχειρήσεις – Η διαδικασία ενσωματώνεται στα υπάρχοντα λογιστικά συστήματα.
- Την εξαγωγή σημαντικών δεικτών για την αγορά – Ανάλυση συναλλακτικής δραστηριότητας ανά κλάδο και περιοχή.
Πώς λειτουργεί το ψηφιακό πελατολόγιο
Καταγραφή της συναλλαγής πριν από την παροχή της υπηρεσίας
- Με κάθε επιτυχή καταχώριση εκδίδεται ένας Μοναδικός Αριθμός Εγγραφής Ψηφιακού Πελατολογίου.
- Ακολουθεί η σύνδεση της παρουσίας του πελάτη με το φορολογικό παραστατικό κατά την έξοδό του (τιμολόγιο ή απόδειξη).