LIVE Τέμπη – Το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ: Τι αναφέρει για την τραγωδία

Το πόρισμά του για τις συνθήκες της τραγωδίας από τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη παρουσιάζει σήμερα ο Εθνικός Οργανισμός Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ)

Δείτε LIVE:

To 178 σελίδων πόρισμα συντάχθηκε από τον Εθνικό Οργανισμό Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων μαζί με τους ειδικούς του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων.

Όλο το πόρισμα: 

Όπως είπε ο πρόεδρος του ΕΟΔΑΣΑΑΜ ξεκινώντας την παρουσίαση το πο?ρισμα της Επιτροπη?ς ει?ναι κα?τι που γρα?φει η επιτροπη? με απο?λυτη ανεξαρτησι?α με το συμβου?λιο του οργανισμου? να το υιοθετεί χωρι?ς να αλλα?ξει ου?τε κο?μμα.

Σύμφωνα με τον ίδιο, η ε?λλειψη του οργανισμού οδη?γησε σε απω?λεια σοβαρω?ν στοιχει?ων το βρα?δυ του δυστυχη?ματος.

Ζήτησε, επίσης, μια μεγα?λη συγγνω?μη στους συγγενει?ς των θυμα?των που ε?πρεπε να υποκαταστη?σουν τον οργανισμο? που δεν υπη?ρχε στη συλλογη? στοιχειω?ν.

Εθνικό άγος τα Τέμπη που όπως κάθε τραγωδία πρέπει να έχει κάθαρση που όμως δεν αποτελεί το αντικείμενο της έρευνας μας. Στόχος μας να καταδείξουμε τις αβελτηρίες και τα εγκληματικά λάθη που οδήγησαν δύο τρένα στην ίδια γραμμή με αποτέλεσμα να συγκρουστούν, συνέχισε ο πρόεδρος του Οργανισμού.

Όπως εξήγησε ασχοληθήκαμε με τη σύμβαση 717 αλλά δεν αποτέλεσε το κύριο αντικείμενο της διερεύνησης. Το ότι η καθυστέρηση της υλοποίησης συνεισέφερε στο δυστύχημα είναι δεδομένο

«Στο δυστύχημα συνεισέφεραν το ότι το ελληνικό κράτος δεν στήριζε για χρόνια τον σιδηρόδρομο και η αποψίλωση του ΟΣΕ από προσωπικό ασφαλείας επί Μνημονίων. Σκοπο?ς της διερευ?νησης ει?ναι να γι?νουν οι συστα?σεις ασφαλει?ας που πρε?πει, κατέληξε ο πρόεδρος του ΕΟΔΑΣΑΑΜ.

Ο προϊστάμενος μονάδας διερευνήσεων του ΕΟΔΑΣΑΑΜ Κώστας Καπετανίδης από την πλευρά του είπε ότι το επιβατικό κινείτο με 150χλμ. και το εμπορευματικό 90χλμ, μέσα στα όρια, και δημιουργήθηκε μια πυρόσφαιρα.

Έκανε, επίσης, λόγος για μεγάλο λάθος χειρισμό του σταθμάρχη που α?φησε κατα λαθος την αλλαγη? 108 στη διαγω?νιο προσθέτοντας ότι «ο α?νθρωπος αυτο?ς ει?χε να αντιμετωπι?σει ε?ναν τερα?στιο αριθμο? επικοινωνιω?ν και η θε?ση εργασι?ας, γυ?ριζε δεξια? και δεν ε?βλεπε τον πι?νακα ελε?γχου».

«Ήταν επίσης σε συναισθηματική φόρτιση από προηγούμενο λάθος που είχε κάνει σε προηγούμενο τρένο το οποίο ανακάλυψε ο μηχανοδηγός».

Τι αναφέρεται για την έκρηξη

Στη σελίδα 126 του πορίσματος σημειώνεται ότι «με βα?ση τις παρατηρη?σεις που μπο?ρεσαν να γι?νουν, δεν υπα?ρχει καμι?α ε?νδειξη ο?τι ο τεχνικο?ς εξοπλισμο?ς της ε?λασης υλικου? που χρησιμοποιη?θηκε προκα?λεσε το σχηματισμο? και την επε?κταση της τερα?στιας πυ?ρινης σφαι?ρας που προε?κυψε μετα? την προ?σκρουση, και στη συνε?χεια οδη?γησε στις δευτερογενει?ς πυρκαγιε?ς. Με τα υπα?ρχοντα στοιχει?α ει?ναι αδυ?νατο να προσδιοριστει? τι ακριβω?ς την προκα?λεσε, αλλα? οι προσομοιω?σεις υποδεικνυ?ουν την πιθανη? παρουσι?α ενο?ς α?γνωστου με?χρι ση?μερα καυσι?μου».

Στο πόρισμα ο Οργανισμός μαζί με τους ειδικούς του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων καταδεικνύει ταραβιάσεις πρωτοκόλλου το βράδυ της τραγωδίας, αλλά και τις συστημικές παθογένειες και τις συστημικές ελλείψεις των ελληνικών σιδηροδρόμων. Σε αυτό υπάρχει μια σειρά προειδοποιήσεων ασφαλείας με αποδέκτες τον ΟΣΕ, την Hellenic Train, τη ΡΑΣ, το υπουργείο Μεταφορών, αλλά και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και κρούεται ο κώδωνας του κινδύνου για την απουσία προδιαγραφών ασφαλείας, την υποστελέχωση των σιδηροδρόμων κτλ.

Ως προς τη φονική έκρηξη, οι ειδικοί επικαλούνται το πόρισμα του Πανεπιστημίου της Γάνδης που παραπέμπει σε παρουσία υδρογονανθράκων εξετάζοντας την παραχθείσα πυρόσφαιρα με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης, ενώ σε ότι αφορά τα νέα βίντεο που ήρθαν στο φως της δημοσιότητας, αναφέρουν ότι εάν είναι γνήσια, δεν αποτυπώνουν την παρουσία κάποιας σχετικής δεξαμενής στις πλατφόρμες τις εμπορικής αμαξοστοιχίας.

Όπως επισημαίνουν πηγές του ΕΟΔΑΣΑΑΜ το σκέλος της πυρκαγιάς είναι πολύ μικρή ενότητα στη συνολική έρευνα, η οποία αναφέρεται εφ’ όλης της ύλης στις παθογένειες του σιδηροδρόμου.

Πηγή: antenna.gr