Τα αποκαλυπτήρια της νέας πλατφόρμας της ΑΑΔΕ για το ψηφιακό πελατολόγιο σχεδιάζει να κάνει εντός της εβδομάδας ο Διοικητής Γιώργος Πιτσιλής ξεκινώντας από τους εκπροσώπους του κλάδου αυτοκινήτου, που θα είναι ο πρώτος «πελάτης».
Επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στους κλάδους ενοικίασης αυτοκινήτων, πάργκινγκ, πλυντηρίων και συνεργείων σύντομα θα πρέπει να καταγράφουν κάθε πελάτη που μπαίνει και βγαίνει στην επιχείρησή τους, με τον αριθμό πινακίδων του οχήματός τους και άλλες σχετικές πληροφορίες και να συσχετίζουν αυτές τις πληροφορίες με την απόδειξη που εκδίδεται.
Όλα αυτά τα στοιχεία θα διαβιβάζονται στην ΑΑΔΕ σε πραγματικό χρόνο, κλείνοντας ένα ακόμα παράθυρο φοροδιαφυγής μέσω της απόκρυψης φορολογητέας ύλης. Διασταυρώσεις στοιχείων και έλεγχοι απλοποιούνται σε μέγιστο βαθμό για την ΑΑΔΕ, η οποία θα έχει ενδείξεις φοροδιαφυγής και αντίστροφα. Αν δηλαδή μια επιχείρηση φαίνεται να μην έχει πελάτες ή να έχει πολύ μικρή πελατεία για μακρό χρονικό διάστημα θα χτυπά καμπανάκι ελέγχου, αντιστρόφως με το ερώτημα πως συντηρεί την επαγγελματική της έδρα ή καλύπτει τους μισθούς των εργαζομένων της.
Ο Διοικητής της ΑΑΔΕ Γιώργος Πιτσιλής άνοιξε τα χαρτιά του ψηφιακού πελατολογίου εξηγώντας πως «πρόκειται για μια εφαρμογή η οποία ξεκινά με τις επιχειρήσεις που ασχολούνται με τα αυτοκίνητα, όπως ενοικιάσεις, πλυντήρια, συνεργεία και πάργκινγκ». Όπως σημείωσε θα γίνεται καταγραφή εισόδου και εξόδου της πινακίδας του οχήματος στην επιχείρησης και «θα κλείνει στο τέλος με μία απόδειξη».
Σύμφωνα με τον Γ. Πιτσιλή « θα ξεκινήσουμε με εφαρμογή στον υπολογιστή μέσω του aade.gr και σύντομα θα έρθει και η εφαρμογή για κινητό». Μάλιστα όπως τόνισε, σταδιακά το ψηφιακό πελατολόγιο θα επεκτείνεται σε ολοένα και περισσότερους κλάδους με τα κτήματα δεξιώσεων και γάμων να βρίσκονται στο επόμενο βήμα «για να μην πηγαίνουμε απρόσκλητοι σε γάμους».
Τι θα καταγράφεται
Πρακτικά, το ψηφιακό πελατολόγιο αποτελεί τη μετεξέλιξη του βιβλίου πελατών που τηρούσαν παλαιότερα αρκετές επαγγελματικές ομάδες. Τα βιβλία πελατών στην προηγούμενη μορφή τους απαιτούσαν άπειρες ελεγκτικές εργατοώρες για την αποκάλυψη φοροδιαφυγής ή μη αλλά η σύγχρονη εκδοχή τους κάνει διασταυρώσεις και ελέγχους απλή υπόθεση, χωρίς να απαιτείται καν σε πρώτο στάδιο επίσκεψη των ελεγκτών στην έδρα της επιχείρησης.
Στο ψηφιακό πελατολόγιο οι επιχειρήσεις θα είναι υποχρεωμένες να καταγράφουν τον ημερήσιο αριθμό των πελατών τους, τον ΑΦΜ του κάθε πελάτη τους και τα στοιχεία της κάθε απόδειξης.
Οι εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων θα πρέπει να καταγράφουν:
- Αριθμό Κυκλοφορίας Οχήματος.
- Αριθμό Κυκλοφορίας Αλλοδαπής
- Κατηγορία Οχήματος
- Εργοστάσιο Οχήματος
- Σκοπός Κίνησης Οχήματος (Ενοικίαση, Επισκευή, Ιδιόχρηση, Δωρεάν Υπηρεσία, Λοιπά)
- Περιγραφή Σκοπού Διακίνησης
- Διαφορετικός Τόπος Παραλαβής Οχήματος
- Τόπος Παραλαβής Οχήματος
Αντίστοιχα πάργκινγκ και πλυντήρια θα πρέπει να αποτυπώνουν στο ψηφιακό πελατολόγιο:
- Αριθμό Κυκλοφορίας Οχήματος
- Αριθμό Κυκλοφορίας Αλλοδαπής
- Κατηγορία Οχήματος
- Εργοστάσιο Οχήματος
Για τα συνεργεία:
- Αριθμό Κυκλοφορίας Οχήματος
- Αριθμό Κυκλοφορίας Αλλοδαπής
- Κατηγορία Οχήματος
- Εργοστάσιο Οχήματος
Για τους επαγγελματίες το ψηφιακό πελατολόγιο προσφέρει αυτοματοποίηση στη διαχείριση των πελατών τους και συμμόρφωση με τις φορολογικές απαιτήσεις, μέσω μιας σειράς προηγμένων λειτουργιών όπως καταχώριση νέων πελατών, ενημέρωση και τροποποίηση υφιστάμενων εγγραφών, ακύρωση πελατών χωρίς την ανάγκη χειροκίνητης υποβολής εγγράφων, συσχέτιση των εγγραφών με αποδείξεις και παραστατικά.
Σύμφωνα με το Euro2day.gr, το σύστημα, σύμφωνα με την ΑΑΔΕ θα διευκολύνει τις επιχειρήσεις να παρακολουθούν τις συναλλαγές τους και να μειώσουν την πιθανότητα λαθών που μπορεί να οδηγήσουν σε πρόστιμα. Από την άλλη πλευρά βέβαια, θα έχουν πάντα τα μάτια της ΑΑΔΕ ανοιχτά στα ψηφιακά τους βιβλία.