Σε ερώτηση προς τον υπουργό Υποδομών & Μεταφορών κ. Χ. Σταϊκούρα για την περαιτέρω απαξίωση των υποδομών του ν. Λάρισας, όπως σηματοδοτείται από το κλείσιμο 34 εκδοτηρίων σιδηροδρομικών σταθμών, ανάμεσά τους σε Παλαιοφάρσαλο και Ραψάνη, προχώρησε η Τομεάρχης Δικαιοσύνης, Θεσμών & Διαφάνειας του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ και βουλευτής Λάρισας, Ευαγγελία Λιακούλη, επισημαίνοντας στην ερώτησή της τα εξής:
«Ο ελληνικός σιδηρόδρομος επί των ημερών της κυβέρνησης της ΝΔ, διαπιστωμένα, διάγει περίοδο εκτεταμένης απαξίωσης, δραματικής -στα όρια της εγκληματικής- ανασφάλειας, όπως φάνηκε στην περίπτωση της τραγωδίας των Τεμπών, αλλά και συνεχούς έκπτωσης στις προσφερόμενες υπηρεσίες προς το επιβατικό κοινό.
Στο πλαίσιο της τελευταίας παραδοχής ακόμη εντύπωση προκαλεί -παρότι δεν θα έπρεπε, λόγω των καταγεγραμμένων έως τώρα ‘’έργων και ημερών’’ της ΝΔ- νέα εξέλιξη κατά την οποία η Hellenic Train με αιφνιδιαστική ανακοίνωσή της προβαίνει στο κλείσιμο 34 εκδοτηρίων σε όλη την Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένου και αυτού που βρίσκεται στο Παλαιοφάρσαλο, μέχρι το τέλος Μαρτίου.
Παράλληλα, υπενθυμίζεται πως και τα εκδοτήρια εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού στον Σιδηροδρομικό Σταθμό της Ραψάνης έκλεισαν προ ημερών, ενώ κατά τα φαινόμενα ‘’σειρά παίρνουν’’ και τα εκδοτήρια του Παλαιοφαρσάλου, τα οποία συγκαταλέγονται στη λίστα των υπόλοιπων τριάντα τεσσάρων, πανελλαδικά, εκδοτηρίων που οδεύουν για ‘’λουκέτο’’.
Το κλείσιμο, ωστόσο, των ανωτέρω εκδοτηρίων, στο πλαίσιο νέων ‘’εξοικονομήσεων’’ από πλευράς της εταιρείας, δεν έρχεται χωρίς συνέπειες για το επιβατικό κοινό. Όπως επισημαίνουν οι εργαζόμενοι, νέα προβλήματα εγκυμονούνται για τους επιβάτες, όπως είναι π.χ. η αδυναμία εξυπηρέτησης των ΑμΕΑ ή η πλημμελής ενημέρωση των επιβατών σε περίπτωση καθυστερήσεων και αλλαγών δρομολογίων και ειδικότερα εκείνων που δεν έχουν πρόσβαση ή δεν είναι εξοικειωμένοι με τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες στον ιστότοπο της εταιρείας, όπως π.χ. οι ηλικιωμένοι ή άτομα με χαμηλό εισόδημα που δεν διαθέτουν ανεξάντλητα δεδομένα στο κινητό τους.
Παράλληλα, οι εργαζόμενοι τονίζουν πως η απόφαση κλεισίματος των εκδοτηρίων θα έχει ως συνέπεια και ότι:
– Η αποζημίωση και η έκδοση εισιτηρίων ειδικών κατηγοριών θα γίνει δυσκολότερη,
– Οι επιβάτες θα επιβαρύνονται οικονομικά με τηλεφωνικές κλήσεις για πληροφορίες,
-Μαθηματικά, οι σιδηροδρομικοί σταθμοί με τα υπό κλείσιμο εκδοτήρια θα εγκαταλειφθούν και θα λεηλατηθούν.
Κατόπιν τούτων και δεδομένου ότι ειδικά το εκδοτήριο του Παλαιοφαρσάλου, εξυπηρετεί επιβάτες ενός σημαντικού σιδηροδρομικού κόμβου για την κεντρική και δυτική Θεσσαλία, το οποίο ‘’ενώνει’’ τα Φάρσαλα, με χωρία τόσο της Καρδίτσας, όσο και της Φθιώτιδας, όπως βέβαια συνέβη και στη Ραψάνη η οποία ‘’αποκόπηκε’’ περαιτέρω από τις υπόλοιπες περιοχές της Μακεδονίας, αλλά και της Θεσσαλίας.
Αλλά και επειδή ειδικά μετά τη θεομηνία του Daniel και τις τεράστιες καταστροφές στις υποδομές του, το σιδηροδρομικό δίκτυο της Θεσσαλίας ήδη βρίσκεται σε φάση ‘’αποσύνθεσης’’ με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το τοπικό επιβατικό κοινό και παρότι πριν από το Σεπτέμβριο του 2023, πολλοί Λαρισαίοι εξυπηρετούνταν σε καθημερινή βάση από αυτό για τις μετακινήσεις τους, εντός και εκτός του ν. Λάρισας», η Ευαγγελία Λιακούλη ρωτά τον αρμόδιο υπουργό «…πώς θα διασφαλίσει την ασφάλεια και την κατά το δυνατό καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού στις σιδηροδρομικές μεταφορές, μετά την απόφαση της Hellenic Train για κλείσιμο 34 εκδοτηρίων στο σύνολο του δικτύου της χώρας, αλλά και ειδικά στο ν. Λάρισας, ο οποίος αντί να αποτελεί μεταφορικό κόμβο, λόγω θέσης, αντιθέτως ολοένα αποδυναμώνεται;».