Παρίσι και Βερολίνο συνδέονται για πρώτη φορά με τρένο υψηλής ταχύτητας

Παρίσι και Βερολίνο συνδέονται για πρώτη φορά με τρένο υψηλής ταχύτητας

Για πρώτη φορά, το Παρίσι και το Βερολίνο θα συνδεθούν σήμερα (16/12) με απευθείας σιδηροδρομική σύνδεση υψηλής ταχύτητας, μια κίνηση προς την κατεύθυνση μιας Ευρώπης του σιδηροδρόμου, έναντι του ανταγωνισμού των αερομεταφορών. Αυτή η νέα σύνδεση- με ένα τρένο την ημέρα από και προς τις δυο πόλεις- θα εγκαινιαστεί σήμερα με την αναχώρηση του πρώτου τρένου από το Gare de l’Est, στο Παρίσι, στις 9.55 π.μ. Η άφιξη έχει προγραμματιστεί για τις 6.03 μ.μ. Στην έναρξη θα παραστούν ο διευθύνων σύμβουλος της SNCF Ζαν-Πιέρ Φαραντού και η διευθύντρια παραγωγής της εταιρείας των γερμανικών σιδηροδρόμων Deutsche Bahn, DB) Άνια Σέλμαν. Ωστόσο, δεν θα είναι παρών υπουργός, καθώς η υπό παραίτηση κυβέρνηση χειρίζεται μόνο τις τρέχουσες υποθέσεις εν αναμονή του διορισμού της νέας κυβέρνησης του Φρανσουά Μπαϊρού. Προς την αντίθετη κατεύθυνση, το πρώτο τρένο θα αναχωρήσει από το Βερολίνο σήμερα στις 11:54, παορυσία και εκεί διευθυντών των δύο σιδηροδρομικών εταιρειών και θα φθάσει στο Παρίσι οκτώ ώρες αργότερα, στις 19:54.

“Για πρώτη φορά στην ιστορία των σιδηροδρόμων μεταξύ των δύο χωρών”, οι δύο πρωτεύουσες “θα συνδεθούν απευθείας από το κέντρο της πόλης στο κέντρο της πόλης, με υψηλή ταχύτητα”, τονίζει η SNCF. Η σύνδεση θα γίνεται με ICE, τα γερμανικά τρένα υψηλής ταχύτητας, και όχι με τα γαλλικά TGV. Θα εξυπηρετούν επίσης το Στρασβούργο και, στη Γερμανία, τους σταθμούς της Καρλσρούης και της Φρανκφούρτης. Προς το παρόν δεν υπάρχουν απευθείας τρένα μεταξύ Παρισιού και Βερολίνου. Χρειάζονται περισσότερες από οκτώ ώρες για να φτάσει κανείς στις δύο πρωτεύουσες, με τουλάχιστον μία αλλαγή.

Οικολογικό επιχείρημα

Η SNCF Voyageurs και η Deutsche Bahn είχαν ανακοινώσει αυτή τη νέα απευθείας σύνδεση τον Μάιο του 2022, υποσχόμενες αρχικά την πραγματοποίησή της μέχρι το τέλος του 2023. Τον Σεπτέμβριο του 2024, η ημερομηνία εγκαινίων ορίστηκε τελικά για τις 16 Δεκεμβρίου, με τιμή εισόδου 59,99 ευρώ στη δεύτερη θέση και 69,99 ευρώ στην πρώτη θέση. Οι τιμές θα καθορίζονται στην πράξη από ένα σύστημα που ορίζει το ποσό με βάση το ποσοστό πληρότητας των τρένων. Οι δύο σιδηροδρομικές εταιρείες δίνουν έμφαση στο οικολογικό επιχείρημα, επισημαίνοντας ότι μι; διαδρομή με το τρένο Παρίσι-Βερολίνο εκπέμπει 2 κιλά CO2 ανά επιβάτη, έναντι 200 κιλών για ένα αεροπορικό ταξίδι. Στοιχηματίζουν επίσης ότι το οκτάωρο ταξίδι δεν θα αποθαρρύνει τους επιβάτες καθώς αυξάνεται το ενδιαφέρον για τα σιδηροδρομικά ταξίδια. “Υπάρχουν όλο και περισσότεροι άνθρωποι για τους οποίους δεν αποτελεί πρόβλημα, τόσο το καλύτερο!” δήλωσε ο Φαραντού όταν ανακοινώθηκε το έργο τον Μάιο του 2022.

Με αυτή τη γραμμή υψηλής ταχύτητας, ο αριθμός των καθημερινών συνδέσεων μεταξύ Γαλλίας και Γερμανίας θα αυξηθεί από 24 σε 26. Τον Δεκέμβριο του 2023, η επαναλειτουργία του νυχτερινού τρένου μεταξύ των δύο πρωτευουσών είχε ήδη προκαλέσει μεγάλο ενδιαφέρον. Στη συνέχεια, η γραμμή διακόπηκε για αρκετούς μήνες μεταξύ Αυγούστου και Οκτωβρίου. Η Ευρωπαϊκή Ένωση στοχεύει να διπλασιάσει τη διεθνή σιδηροδρομική κυκλοφορία υψηλών ταχυτήτων στην ήπειρο έως το 2030 και να την τριπλασιάσει έως το 2050, προκειμένου να τηρήσει τις δεσμεύσεις της για το κλίμα. Αυτό σημαίνει την προσθήκη “20.000 χιλιομέτρων γραμμών υψηλών ταχυτήτων” έως το 2050 στην ήπειρο, εκ των οποίων σήμερα υπάρχουν 11.300, όπως επισήμανε τον Σεπτέμβριο ο Μάικλ Πίτερσον, επικεφαλής των υπεραστικών γραμμών της Deutsche Bahn.

Για να επιτευχθεί αυτό, ωστόσο, η ήπειρος έχει μπροστά της μεγάλα έργα, αρχής γενομένης από την επέκταση ενός τυποποιημένου συστήματος σηματοδότησης.

Πηγή: AFP