Αναμένεται να δοθεί παράταση στις δηλώσεις Πόθεν Έσχες, καθώς εντοπίστηκαν τεχνικά προβλήματα στο σύστημα.
Αν και η ακριβής διάρκεια της παράτασης παραμένει άγνωστη και αναμένεται να γίνει γνωστή τις επόμενες μέρες, οι φορολογούμενοι έχουν τη δυνατότητα να οργανώσουν καλύτερα την υποβολή των στοιχείων τους.
Υπενθυμίζεται ότι η τωρινή προθεσμία υποβολής είναι μέχρι 31/12. Συνήθως οι παρατάσεις στα Πόθεν Έσχες είναι για δύο μήνες, χωρίς ακόμα να έχει ανακοινωθεί κάτι επίσημα.
Οι αλλαγές στις δηλώσεις Πόθεν Έσχες φέτος
Για πρώτη φορά, οι σύζυγοι καλούνται να υποβάλουν ξεχωριστές δηλώσεις Πόθεν Έσχες. Όσοι δικαιούχοι διαθέτουν επενδυτικά προϊόντα, όπως αμοιβαία κεφάλαια, θα πρέπει να ζητήσουν επιβεβαίωση και υποστήριξη από τις τράπεζες για την ορθή καταγραφή των στοιχείων τους.
Ο φοροτεχνικός Μαρίνος Αμπελιώτης προσέθεσε: «θα δοθεί παράταση γιατί έχει ανοίξει το σύστημα από τον Νοέμβριο υποτίθεται, και μπορούσες να υποβάλεις στην πλατφόρμα μέχρι πριν 10 μέρες».
Τα βήματα για την υποβολή «Πόθεν έσχες»
Η νέα διαδικασία περιλαμβάνει τα εξής βήματα:
- 1. Πλατφόρμα υποβολής: Η υποβολή θα γίνεται μέσω της πλατφόρμας www.pothen.gr, όπου οι συμβολαιογράφοι θα μπορούν ήδη να καταθέτουν αντίγραφα συμβολαιογραφικών εγγράφων. Αυτή η προσθήκη θα επιταχύνει τη διαδικασία και θα διευκολύνει την επικοινωνία μεταξύ των συμβολαιογράφων και της φορολογικής αρχής.
- 2. Ηλεκτρονική κατάθεση συμβολαιογραφικών εγγράφων: Οι συμβολαιογράφοι υποχρεούνται να καταθέτουν ηλεκτρονικά κάθε συμβολαιογραφικό έγγραφο εντός 15 ημερών από την υπογραφή του. Αυτή η υποχρέωση θα εξασφαλίσει την ταχύτητα και την ακρίβεια στη διαδικασία συλλογής των απαραίτητων στοιχείων.
- 3. Προσωπικοί κωδικοί εισόδου: Οι υπόχρεοι θα εισέρχονται στην πλατφόρμα με τους προσωπικούς τους κωδικούς TAXIS για την υποβολή της δήλωσης, εξασφαλίζοντας την ασφάλεια και την προστασία των προσωπικών δεδομένων τους.
- 4. Αυτόματη εμφάνιση στοιχείων: Τα προσωπικά και φορολογικά στοιχεία θα εμφανίζονται αυτόματα όπως είναι καταχωρημένα στο φορολογικό μητρώο, παρέχοντας τη δυνατότητα στους υπόχρεους να διορθώσουν τυχόν λάθη πριν την υποβολή της δήλωσης.
- 5. Αυτόματη μεταφορά περιουσιακών στοιχείων: Τα περιουσιακά στοιχεία θα μεταφέρονται αυτόματα, περιλαμβάνοντας εισοδήματα, ακίνητα, τραπεζικούς λογαριασμούς, οχήματα και δάνεια άνω των 5.000 ευρώ. Αυτό το χαρακτηριστικό αναμένεται να μειώσει την πιθανότητα σφαλμάτων και να εξοικονομήσει χρόνο κατά τη διαδικασία υποβολής.
- 6. Δυνατότητα διόρθωσης: Οι υπόχρεοι θα έχουν τη δυνατότητα να ελέγξουν και να διορθώσουν τα στοιχεία τους πριν από την οριστικοποίηση της δήλωσης, προσθέτοντας ή διαγράφοντας εγγραφές και επισυνάπτοντας τα απαραίτητα δικαιολογητικά.
- 7. Ηλεκτρονική υποβολή απαραίτητων εγγράφων: Στις δηλώσεις που ελέγχονται υποχρεωτικά, τα απαραίτητα έγγραφα θα επισυνάπτονται ηλεκτρονικά, εκτός αν έχουν μεταφερθεί αυτόματα. Οι υπόχρεοι θα επισυνάπτουν νέα στοιχεία μόνο σε περιπτώσεις μεταβολής της περιουσιακής τους κατάστασης.
- 8. Τροποποιητικές δηλώσεις: Εφόσον έχει οριστικοποιηθεί εμπρόθεσμα η δήλωση, επιτρέπεται η υποβολή τροποποιητικής δήλωσης από τον υπόχρεο εντός 30 ημερών από τη λήξη της προθεσμίας υποβολής.
Πηγή: ieidiseis.gr