Καύσιμα: Γιατί οι τιμές στην Ελλάδα δεν ακολουθούν την διεθνή πτώση

Εν μέσω ενός διαρκώς κλιμακούμενου κύματος ακρίβειας, οι καταναλωτές διαμαρτύρονται για τις τιμές στη βενζίνη, ιδίως όταν αυτές φαίνεται να μην ακολουθούν τις τάσεις αποκλιμάκωσης των διεθνών τιμών των καυσίμων.

Είναι χαρακτηριστικό πως στην Αττική η μέση τιμή της αμόλυβδης είναι στο 1,98 ενώ πάνω από 2 ευρώ βρίσκεται σε 15 νομούς της επικράτειας.

Οι διεθνείς τιμές πετρελαίου

Το brent ξεπέρασε τα 90 δολάρια το βαρέλι την 1η Απριλίου ενώ σήμερα κάνει.. βουτιά στα 82 δολάρια καταγράφοντας μια μείωση 9%. Αν και έπρεπε να φανεί άμεσα στην Ελλάδα η μείωση και στις αντλίες αλλά και στη τσέπη των καταναλωτών, η τιμή σημείωσε μείωση μόλις 1% αφού από την 1η Απριλίου η μέση τιμή ήταν 1,982 και σήμερα πέφτει ελάχιστα και φτάνει στα 1,965.

«Η τιμή του brent εξαρτάται από δυο παράγοντες. Ο ένας είναι η γεωστρατηγική αστάθεια και ο άλλος είναι η ζήτηση πετρελαίου. Αν οι οικονομίες ανακάμψουν τότε η τιμή πετρελαίου θα ανέβει» ανέφερε στο OPEN o ομότιμος καθηγητής Οικονομικών, Παναγιώτης Πετράκης, εξηγώντας το φαινόμενο που έχει παρατηρηθεί.

Τι λένε οι παράγοντες της αγοράς

Οι παράγοντες της αγοράς από την πλευρά τους δίνουν την δική τους απάντηση για τις αυξήσεις στην αντλία της βενζίνης. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Αττικής Πρατηριούχων Καυσίμων, Νίκος Παπαγεωργίου: «Τα έξοδα διύλισης έχουν αυξηθεί λόγω των πιο ακριβών πρώτων υλών που χρησιμοποιούν τα διυλιστήρια και δευτερον τόσο οι βενζίνες όσο και τα πετρέλαια διαπραγματεύονται στο χρηματιστήριο αυτόνομα».

ethnos.gr