Ίσως το πιο σημαντικό στοιχείο στη διδασκαλία μιας ξένης γλώσσας σε παιδιά προσχολικής και πρώτης Σχολικής ηλικίας είναι η προσέγγιση του διδάσκοντος!
Εξαρτάται λοιπόν ,σε αρκετά μεγάλο βαθμό, από τους εκπαιδευτικούς κατά πόσο οι μικροί μας φίλοι θα ανταποκριθούν με ευχαρίστηση!
Καίριο ρόλο παίζει η εξειδίκευση της/του συναδέλφου αλλά και η προετοιμασία για την ώρα του μαθήματος!
Ένας παράγοντας που βοηθάει σε αυτό είναι τα ενδιαφέροντα του κάθε παιδιού καθώς παίζουν καταλυτικό ρόλο στη δημιουργία κινήτρων ώστε η/ο δάσκαλα/ος να μπορεί να ασχοληθεί σε ομαδικό ή ατομικό επίπεδο με τα παιδιά!
Έπειτα, ο καθένας μας πρέπει να φροντίζει ώστε ο χώρος όπου διεξάγονται τα μαθήματα να είναι γεμάτος χαρούμενα χρώματα! Έτσι οι μαθήτριες και μαθητές μας θα νιώσουν θετικά συναισθήματα, άρα και οικείο το περιβάλλον όπου θα κληθούν να περάσουν τη διδακτική ώρα , η οποία επιβάλλεται να είναι αρκετά σύντομη και να περιλαμβάνει πολλές δραστηριότητες (επιτρεπόμενης της επανάληψης εκείνων που γίνονται αποδεκτές με ενθουσιασμό) καθώς στη νηπιακή ηλικία τα παιδιά χρειάζονται «ποσότητα» η οποία αδιαμφισβήτητα πρέπει να χαρακτηρίζεται από ποιότητα!!!
Όσον αφορά στην Πρώτη Παιδική ηλικία, οι δραστηριότητες μιας διδακτικής ώρας διαφέρουν λίγο!
Έχοντας ως άξονα τη ζωγραφική, τις χειροτεχνίες κ.λ.π., ο διδάσκων πρέπει να προσφέρει προσποίηση καταστάσεων αλλά και δραματοποίηση διαλόγων με επαναλήψεις όσων έχουν διδαχθεί με μικρές διαφοροποιήσεις!
Το γενικό συμπέρασμα και στις δύο ηλικιακές ομάδες είναι πως ο διδάσκων οφείλει να είναι «πολυμήχανος» προσφέροντας στα παιδιά ενδιαφέρον για τη διαδικασία της μάθησης και ακολούθως για τη γλώσσα την οποία διδάσκονται!
Άννυ Τουτουντζή
Υπεύθυνη Σπουδών
FARSALA MINI COLLEGE
Κ.Ξ.Γ. ΤΟΥΤΟΥΝΤΖΗ -ΙΦΟΥ