Μαθηματικά και βιντεοπαιχνίδια

Ένας μήνας μας χωρίζει από το πρώτο κουδούνι στα σχολεία και για φέτος και πολλοί από εμάς, από τη θέση του ο καθένας, γονιός ή εκπαιδευτικός αρχίζει να προβληματίζεται για το πως θα επαναφέρει το παιδί του στους ρυθμούς του σχολείου μετά τις καλοκαιρινές διακοπές.

Οι περισσότεροι από εμάς σκεφτόμαστε ότι είναι δύσκολο να απομακρύνουμε τους μικρούς αλλά, και τους λίγο μεγαλύτερους μαθητές, από τα social media και από τα ηλεκτρονικά παιχνίδια που βλέπουμε να τους απασχολούν στο έπακρο. Δυστυχώς δεν έχω να προτείνω την ακριβή λύση στο πρόβλημα αυτό αλλά τουλάχιστον θα αναφέρω τα αποτελέσματα μιας έρευνας, η οποία πιστεύω ότι θα βοηθήσει πάρα πολύ.

FACEBOOK Κινητό τηλέφωνο

 

Σύμφωνα λοιπόν με τον αναπληρωτή καθηγητή του πανεπιστημίου της Μελβούρνης Alberto Posso, τα βιντεοπαιχνίδια βελτιώνουν τις επιδόσεις των εφήβων στα Μαθηματικά αλλά τα social media από την πλευρά τους μειώνουν τους βαθμούς των διαγωνισμάτων. Μετά από την εφαρμογή του παγκοσμίως αναγνωρισμένου τεστ αξιολόγησης μαθητών (PISA) σε 12.000 μαθητές ηλικίας 15 ετών, διαπιστώθηκε ότι αυτοί που έπαιζαν online βιντεοπαιχνίδια είχαν αυξημένες ικανότητες στα Μαθηματικά.

Ο Posso υποστηρίζει ότι η διαδικασία του παιχνιδιού είναι σαν την επίλυση ενός παζλ, όπου για να φτάσουν τα παιδιά στη λύση χρησιμοποιούν μαθηματικές γνώσεις και ταυτόχρονα εξασκούνται πάνω σε αυτές. Συνεχίζοντας παροτρύνει τους εκπαιδευτικούς να εντάξουν τα βιντεοπαιχνίδια στη διδασκαλία τους, εφόσον αυτά δεν είναι βίαια, για να παρατηρήσουν τα θετικά αποτελέσματα στις επιδόσεις των μαθητών τους.

Από την άλλη μεριά, ο ίδιος επισημαίνει ότι οι μαθητές που ασχολούνταν με τα social media, και κυρίως το Facebook παρουσίασαν μεγάλα ποσοστά χαμηλής βαθμολογίας, ακόμα και κάτω του μέσου όρου της τάξης τους.

Η νέα σχολική χρονιά ξεκινάει σε λίγο καιρό οπότε ας φροντίσουν οι γονείς να διευθετήσουν σωστά το χρόνο των παιδιών τους για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα και οι εκπαιδευτικοί να βρουν τον τρόπο για να απομακρύνουν τους μαθητές τους από τα social media και κυρίως το Facebook.

Καλή και δημιουργική χρονιά σε όλους τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς τους !!!

Βιβλιογραφία

RMIT University. (2016, August 8). Online gaming can boost school scores: Video games sharpen math, science and reading skills among 15-year-olds, but social media reduces test results. ScienceDaily. Retrieved August 11, 2016 from www.sciencedaily.com/releases/2016/08/160808115442.htm

ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΣ

Ρεβέκα Θεοδωροπούλου

- Η Ρεβέκα Θεοδωροπούλου γεννήθηκε στη Λάρισα την πρωτομαγιά του 1986, είναι Μαθηματικός και μέλος της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας. Σπούδασε στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου και πήρε το πτυχίο της από το Τμήμα Μαθηματικών της Σάμου καθώς επίσης παρακολούθησε και το μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών του ίδιου τμήματος και το Νοέμβριο του 2010 πήρε το δίπλωμά της στη «Μαθηματική Μοντελοποίηση στις Φυσικές Επιστήμες και στις Σύγχρονες Τεχνολογίες». Τα τέσσερα τελευταία χρόνια ασχολείται με τη Διδακτική των Μαθηματικών και τα Μαθηματικά για την Εκπαίδευση. Συνεχίζει να εξελίσσεται παρακολουθώντας σεμινάρια και συμμετέχοντας ενεργά σε συνέδρια και ημερίδες που αφορούν τα Μαθηματικά και τη διδασκαλία τους. Είναι φανατική βιβλιοφάγος, όπως συνηθίζουν να την αποκαλούν οι φίλοι της. Τα βιβλία Μαθηματικών είναι η μεγάλη αδυναμία της αλλά και η ποίηση, με αγαπημένο «Το Μονόγραμμα» του Οδυσσέα Ελύτη. Από το Φεβρουάριο του 2014 διδάσκει Μαθηματικά στο Φροντιστήριο στα Φάρσαλα και έχει εργαστεί σε φροντιστήρια όπως το "Πρότυπο" και το "Δέντρο της γνώσης".