Αναμφισβήτητα ο πολυφασματικός και εκρηκτικός 19ος αιώνας έπαιξε πρωτεύοντα ρόλο ως προς τις κοινωνικοπολιτικές ανακατατάξεις και την σημερινή διαμόρφωση της ανθρωπότητας. Ένα από τα στοιχεία αυτού του αιώνα και της κληρονομιάς που άφησε ήταν οι Σιδηρόδρομοι και κατ’ επέκταση οι Σταθμοί του σε κάθε περιοχή. Ένας από αυτούς βρίσκεται στην περιοχή μας, στην πιο μεγάλη παρακμή του αυτή την στιγμή, λίγα μετρά από τα Φάρσαλα και δεν είναι άλλος από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Φαρσάλων.
Μια ομάδα τριών συμπολιτών μας απoφάσισε να βάλει ένα “ΤΕΛΟΣ” ξεκινώντας όλη αυτή την ιδέα υλοποίησης σε πρώτη φάση εθελοντικής ανάπλασης του ιστορικού Σιδηροδρομικού Σταθμού Φαρσάλων. Το πρώτο “λιθαράκι” μπήκε και η ιδέα άρχισε να γίνεται γνωστή με διαφόρους τρόπους και να παίρνει σάρκα και οστά. Στην πορεία των λίγων ήμερων ζωής, πολλοί επαγγελματίες της πόλης έμαθαν, εντάχθηκαν και είναι πρόθυμοι να βοηθήσουν με κάθε τρόπο. Τα πρώτα νέα είναι θετικά και άρχισε ο καθαρισμός του χώρου από τα χόρτα.
Η κατάσταση που επικρατούσε στον ιστορικό σταθμό πριν ήταν αυτή:
Επισκεφτήκαμε το μέρος και σας το παρουσιάζουμε μετά τις πρώτες εθελοντικές εργασίες διαφόρων πολιτών:
Πώς θα επιτύχουμε και θα βοηθήσουμε σε αυτή την προσπάθεια;
Κάνοντας γνωστή αυτήν την πρωτοβουλία και βοηθώντας ατομικά ο καθένας.
Εν μέσω της δυσμενούς οικονομικής συγκυρίας που διανύουμε, μία μεγαλόπνοη συμμαχία όλων των πολιτών του δήμου μας, η οποία προάγει το πνεύμα του εθελοντισμού και αποδεικνύει έμπρακτα πώς η σύμπραξη της ιδιωτικής και δημόσιας πρωτοβουλίας μπορούν να μεγαλουργήσουν, στο πλαίσιο της κοινωνικής προσφοράς.
«ΑΛΛΑΖΟΥΜΕ ΤΟΝ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΣΤΑΘΜΟ ΦΑΡΣΑΛΩΝ »
Αναβαθμίσουμε την πολύπαθη εικόνα του ιστορικού αυτού χώρου στα Φάρσαλα!
Αν και εσύ θέλεις να δεις τον Σιδηροδρομικό Σταθμό ένα πάρκο ένα μουσείο μελλοντικά και οτιδήποτε άλλο φαντάζεσαι έλα μαζί να το κάνουμε πράξη!!!
Για πληροφορίες/συμμετοχές, ακολουθήστε την ομάδα τους στο facebook κάνοντας κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο.
Πατώντας εδώ στην σελίδα του Σιδηροδρομικού Σταθμού Φαρσάλων στο facebook
Ιστορικές αναδρομές!!!
- Στις 13 Σεπτεμβρίου 1881 υπογράφτηκε σύμβαση μεταξύ του τότε πρωθυπουργού Κουμουνδούρου και εκπρόσωπων της τράπεζας Κωνσταντινούπολης. Η σύμβαση αυτή αναθεωρήθηκε την επόμενη χρονιά από τον επόμενο πρωθυπουργό Χαρίλαο Τρικούπη ως προς το πλάτος της γραμμές και μειώθηκε από το 1,44 στο 1 μέτρο.
- Στις 22 Ιουνίου 1882 επικυρώθηκε η αναθεωρημένη σύμβαση και ο σχεδιασμός της γραμμής από τον Βόλο στην Λάρισα και από τον Βόλο στην Καλαμπάκα διαμέσου Φαρσάλων, Καρδίτσας και Τρικάλων.
- Στις 11 Ιουλίου 1883 η γραμμή φτάνει στην Λάρισα. Η μη κατασκευή των απαραίτητων εγκαταστάσεων και οι πλημμύρες στο θεσσαλικό κάμπο τον επόμενο Οκτώβριο προκαλούν μεγάλες καταστροφές στην γραμμή και δεν επιτρέπουν την παράδοση της.
- Τα επίσημα εγκαίνια γίνονται με μεγάλη λαμπρότητα παρουσία της Βασιλικής οικογένειας στις 23 Απριλίου 1884.
- Στις 13 Νοεμβρίου 1884 η γραμμή παραδίδεται στα Φάρσαλα. Στις 30 Ιουνίου 1885 μέχρι τους Σοφάδες, στις 3 Οκτωβρίου 1885 μέχρι την Καρδίτσα, και τέλος 16 Ιουνίου 1886 μέχρι την Καλαμπάκα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Θεσσαλικοί Σιδηρόδρομοι ήταν το πρώτο μεγάλο Σιδηροδρομικό δίκτυο που λειτούργησε στην Ελλάδα.
Μακάρι να συνεχιστεί και να στηριχθεί με κάθε τρόπο αυτή η προσπάθεια… εν αναμονή για περισσότερα νέα.
Πολλές φωτογραφίες έχουνε προστεθεί στην σελίδα τους στο facebook:
Έτος 1970 οπαδοί του Αχιλλέα στο Σ.Σ. Φαρσάλων με προορισμό την Καρδίτσα για παιχνίδι μπαράζ ανόδου στη Β΄ εθνικής…
]